آموزش

آموزش ناین بال

آموزش ناین بال

آموزش ناین بال , 9 بال در واقع به زیر شاخه سبک پول در بیلیارد گفته می شود که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. از ویژگی مثبت زیر شاخه های سبک پول، ساده بودن آن می باشد و باعث می شود هیجان بالایی را زمان بازی تجربه کنید. انجام این بازی مدت زمان کوتاهی دارد و با افرادی پیشنهاد می شود که در طول روز زمان کمتری برای اوقات فراغت دارند و می توانند این بازی را انتخاب کنند و لذت ببرند.

قوانین ناین بال

در بازی 9 بال قوانین به این صورت می باشد که برای بازیکن مورد نظر امکان ضربه زدن به توپ تا زمانی که داخل سبد بیفتد، وجود دارد. چنانچه توپ اول به سبد انداخته شود، می تواند اقدام به زدن ضربه به توپ دیگری هم بکند و اگر موفق به انداخت داخل سبد نشود، نوبت به فرد دیگری می رسد و این روند تا پایان بازی ادامه دارد.

از دیگر قوانین ناین بال که باید در بازی 9 بال به آن توجه کرد، ضربه زدن به توپی است که کمترین شماره را دارد و هر موقع که می خواهید به توپی ضربه بزنید این قانون کمترین شماره باید رعایت شود. اگر بر عکس این زمان بازی انجام دهید، یعنی مرتکب خطا شده اید.

روش چیدن توپ ها در ناین بال

روش چیدن توپ ها در ناین بال مرحله اول در آموزش بازی بیلیارد محسوب می شود که انجام آن در مسابقات مهم و حرفه ای بر عهده داور می باشد و در بازی های دوستانه خود اعضا صورت می گیرد. چیدمان توپ ها باید به صورت لوزی باشد و توپ شماره نه در وسط آن ها قرار گیرد.

البته در نوک لوزی هم حتما باید توپ شماره یک را بگذارید. سپس کیوبال را در جای مناسب خود باید قرار دهید.

نوبت بازی در ناین بال

نوبت بازی در ناین بال کسی که قرعه را برنده شود، شروع کننده بازی می باشد و شروع کننده گیم بعدی، برنده بازی است. البته امکان دارد مسئولین بازی شرایط دیگری را در نظر داشته باشند که این شرایط عبارتند از:

بازیکنان به صورت پشت هم شروع کننده بازی باشند.

برنده بازی، بازی بعدی را شروع کند.

خطاها در بازی 9 بال

خطاها در بازی 9 بال  در صورتی که توپ در حال حرکت می باشد و بازی در جریان است، به آن دست بزنید و یا اقدام به جا به جا کردن آن مایید، از خطاهای بازی به شمار می رود و برای این خطا باید جریمه شوید که جریمه آن برداشتن کیوبال توسط حریف و قرار دادن آن در هر نقطه ای که بخواهد، می باشد.

خطای دیگر که در این بازی باید بدانید و مرتکب نشوید، وارد شدن ناخواسته توپ شماره 9 به داخل سبد، زمان ضربه زدن به دیگر توپ ها می باشد. با این اتفاق، توپ شماره 9 را از سبد خارج می کنند و به جای اصلی بر می گردانند. نقطه قرار گیری توپ شماره نه، فوت اسپات می باشد. چنانچه توپ دیگری در فوت اسپات قرار دارد، توپ 9 را در نزدیکترین نقطه به آن قرار دهید.

اگر که توپ در حال حرکت در جریان بازی با چیز دیگری برخورد داشته باشد، بازیکن حریف تصمیم گیرنده بازی می باشد، اینکه بازی ادامه پیدا کند و یا ضربه از اول تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *